Jó helyen jársz, ha Te is szereted a kézműves dekorációkat...

Felhasználási és Szerződési Feltételek
Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.
Kérlek, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója szeretnél lenni a
www.jazminidekor.hu webáruháznak, figyelmesen olvasd el az alábbiakat és kizárólag abban
az esetben vedd igénybe a szolgáltatásokat, amennyiben elfogadod jelen ÁSZF és
Adatvédelmi Nyilatkozat teljes tartalmát és minden pontjával egyetértesz.
Tudomásul veszed, hogy bármely termék megrendelése esetén a jelen ÁSZF elfogadása,
nyilatkozatnak bizonyul és fizetési kötelezettséget von maga után.

Amennyiben a
fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a szerződést, köteles – a közlése
időpontjáig – a vállalkozásnak, az addig teljesített szolgáltatásával kapcsolatos arányos
díját megfizetni. Amennyiben – legkésőbb 48 órán belül – nem kerül visszaigazolásra a
megrendelés, akkor a megrendelő  mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses
kötelezettség alól.
Jelen dokumentum elektronikus formában kerül megkötésre, nem kerül iktatásra, de
PDF formátumban letölthető és kinyomtatható. Magatartási kódexre nem utal.
Amennyiben a Szerződési és felhasználási feltételek elolvasása után illetve az adataid
kezelésére, feldolgozására vonatkozóan további kérdésed lenne, kérlek, hogy vedd fel
velem a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek valamelyikén!


I.  Az üzemeltető adatai:
Név: Borókné Szilágyi Judit Mónika ev.
Székhely: 4002 Debrecen, Ostoros utca 3.
Telephely: 4002 Debrecen, Ostoros utca 3.
Postacím: 4002 Debrecen, Ostoros utca 3.
Adószám: 69365216-1-29
Nyilvántartási száma:53077224
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Belügyminisztérium
Email cím: [email protected]
Telefon:+36306184492
Kapcsolattartó: Borókné Szilágyi Judit Mónika
Szerződés nyelve: magyar

Tárhelyszolgáltató:

Székhely: Hostinger operations, UAB
Email: [email protected]
Telefon: +37064503378


II.  Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:
A webáruház  kézműves lakás-és ajándékdekorációs és home dekor termékeket forgalmaz. A termékeknél
megjelenített képek a termékekről készültek, így azok a valóságnak megfelelnek. Az árak
minden esetben bruttó árak, a szállítás költségét nem tartalmazzák.

III. Vásárlás regisztráció nélkül vagy regisztrációval

  1. Lehetőséged van a vásárlásra előzetes regisztráció nélkül. A megrendeléssel egyidőben
    létrejön felhasználói fiókod a rendszerben, ha élni akarsz ezzel a lehetőséggel.
  2. Ha előzetesen regisztrálsz a regisztrációs űrlap kitöltésével: felhasználónév, és e-mailcím
    megadásával, akkor erről e-mailben visszaigazolást fogsz kapni.
    Regisztráció után regisztrált felhasználóként be tudsz lépni és el tudod küldeni.
  3. IV. Vásárlás – rendelés –  fizetés meneteT
  4. Termékek kiválasztása és kosárba helyezése
     A termék kosárba helyezése után folytathatod a vásárlást vagy a “Megrendelem” gombra
    kattinthatsz.
  5. A kosár tartalmának frissítése, törlése és véglegesítése
    A kosár tartalmának megjelenésekor a vásárlást tovább lehet folytatni a „Vásárlás folytatása”
    gombra kattintva. Amennyiben a vásárlást tovább folytatod, és újabb terméket helyezel
    kosarába, akkor a kosár tartalma automatikusan frissülni fog.
    Kosarad tartalmát bármikor törölheted a termék előtti “Eltávolítás” négyzetre kattintva. (a
    kosár tartalma a webáruházból történő kijelentkezéskor automatikusan törlődik).
    Amennyiben Kosarad tartalmát véglegesíteni szeretnéd, úgy a “Megrendelem” gombra kattintva
    ezt megteheted.
    3.  Rendelés lépései

3.1 Az adatok megadása:  A  “Megrendelem” gombra kattintás után amennyiben még nem
vásároltál a webáruházban,  itt megadhatod szállítási és számlázási címed vagy a már 
korábban megadott adataidat módosíthatod és megjegyzést is fűzhetsz a rendeléshez.
Fontos:
ügyelj kérlek az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül(nek) a
termék(ek) számlázásra, illetve szállításra. Természetesen felhasználóként a megadott adatok
javítását a webáruházban található “Fiók karbantartása” menüpontban elvégezheted. Az
adatokat csak először kell megadni, a későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell
elvégezned.
3.2 Szállítás: kiválaszthatod a termék átvételének módját:
3.2.1  Személyes átvétel Debrecenben, a JázMini Dekor Mester utca 19.szám alatti üzletében, nyitvatartási időben.
3.2.2  Csomagszállítás

A megrendelt termé(ke)ket Foxpost automatába, Magyar Posta Csomagautomatába vagy Magyar Postával házhozszállítva is kérheted.

3.3  Fizetés:
kiválaszthatod a megrendelés teljesítésének fizetési módját, de előtte még áttekintheted a
rendelés adatait.
választhatsz:
3.3.1  Banki utalást
A webáruházban megrendelt termékek vételárát a szállítási költséggel együtt a
  Borókné Szilágyi Judit Mónika Erste Bank Nyrt-nél vezetett 11625009-37553601-25000001
számú bankszámlaszámára kell utalnod a rendelés leadását követő 12 órán belül.
Az utalás kedvezményezettje Borókné Szilágyi Judit Mónika. Az utalás közlemény rovatában
a megrendelés azonosítószámát érdemes feltüntetned, illetve ha nem a te számládról utalnál, akkor kérlek a közleménybe a neved is írd be!
Ha rendelésed ellenértéke nem érkezik meg időben, akkor sajnos azt törölnöm kell a rendszerből. Kérlek segítsd a munkám, s gondolj arra, hogy nem tömegcikkeket értékesítek,
amelyek sorra állnak a polcomon, hanem egyedi darabokat, melyekből talán nincs is több, így
kérlek ne vedd el az esélyt másoktól, hogy a te általad ki nem fizetett terméket ne tudják
megvásárolni! Köszönöm.
A megrendelt termék(ek) az összeg beérkezését követően kerülnek kiszállításra.
3.3.2. Bankkártyás fizetést

Bankkártyád adatainak megadásával biztonságosan fizethetsz azonnal.

  1. A szerződési feltételek és az adatkezelési szabályzat elfogadása
    Amennyiben a megadott adataid helyesek, el kell fogadnod az adatkezelési szabályzatot és az általános
    szerződési feltételeket, amely egyben azt is jelenti, tudomásul veszed, hogy  a megrendelésed
    fizetési kötelezettséget von maga után.
  2. „Megrendelem” gombra kattintva adható le a rendelés.
      Amennyiben szükséges, a rendelés a „Vissza” gombbal módosítható és a rendelést bármikor
    megszakíthatod, és kosaradnak a tartalmát törölheted.
    Egy adott megrendelés elküldött adatai az elküldést követően már nem módosíthatók, kérlek
    ezt vedd figyelembe.
  3. Visszaigazoló email a rendelésről. 
    A webáruház a megrendelésről automatikusan egy visszaigazoló e-mailt küld a megadott e-
    mail címedre. Ha az e-mail nem érkezne meg célszerű a spam mappát megnézned.
    V. A termék átvétele, fizetés, szállítási díjak
  4. Házhozszállítás futárszolgálattal/postával
    A webáruházban megrendelt termék(ek) házhoz szállítását: a Magyar Posta és a Foxpost
    futárszolgálat végzi.
    A házhozszállítás díja itt megtekinthető : 
      
    Szállítás módja:
  5. Magyar Posta: automatába: 990 Ft és házhozszállítással: 1990 Ft
  6. Foxpost automatába: 1400 Ft

 
Házhozszállítás esetén a termékeket gondosan csomagolom be, mely szolgáltatásért külön díj
nem kerül felszámításra.
Felhívom a figyelmed, hogy amennyiben a termék leírásában szerepel, hogy az törékeny
darab, úgy javaslom a törékeny kezeléses szállítási díj kiválasztását. Ha nem élsz ezzel a
lehetőséggel, s a terméket enélkül kéred, akkor sajnos garanciát nem tudok vállalni, hogy
sértetlenül érkezik meg hozzád a termék, kérlek ezt vedd figyelembe a szállítási mód
kiválasztásánál!!!
Valamennyi küldendő csomag esetében elektronikus számla kerül kiállításra, melyet mint
Vásárló a megadott e-mail címedre kapsz meg.
Külföldi címre szóló megrendelés esetén a szállítási díjakról a [email protected] vagy
[email protected] e-mailcímre küldött e-mailben vagy telefonon érdeklődj kérlek!

  1. Személyes átvétel és fizetés:
    Személyesen, díjmentesen Debrecenben, a JázMini Dekor üzletében, a Mester utca 19.szám alatt tudod nyitvatartási időben átvenni rendelésed. Személyes átvétel esetén a
    webáruházban megrendelt termék(ek) vételára itt az üzletben is kiegyenlítésre kerülhet, készpénzben vagy bankkártyával.
    A megrendelt termékek átvételére 2 munkanap áll rendelkezésre onnantól számítva, hogy a
    megrendelés státusza „Átvehető” és erről e-mailben tájékoztatást kaptál.
    VI. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
    A JázMini Dekor- Borókné Szilágyi Judit Mónika a szerződésben a rendelet rendelkezéseitől
    a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást
    vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze. A vásárló kötelessége a
    szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
    A JázMini Dekor-Borókné Szilágyi Judit Mónika a vásárló bejelentett szavatossági vagy
    jótállási igényéről köteles jegyzőkönyvet felvenni. Jegyzőkönyv minta
    A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell
    bocsátani.
    Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak
    bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
    indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül,
    igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
    A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni,
    és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
készült.
Kellékszavatosság
Te az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthetsz a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Kérhetsz kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Te általad választott igény
teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted,
úgy igényelheted az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Te
is kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhatsz.
Választott kellékszavatossági jogodról egy másikra is áttérhetsz, az áttérés költségét azonban
Te viseled, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
A hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított 3 napon belül közölni kell. Ugyanakkor felhívom a figyelmed, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaidat már nem
érvényesítheted.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben
sem köthető ki érvényesen.
Eladóval szemben érvényesítheted kellékszavatossági igényed.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igényed érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolod, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az
Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Te vagy köteles
bizonyítani, hogy a Te általad felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén – választásod szerint – a kellékszavatossági igényt vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthetsz.
Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényed a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényed kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatod. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Neked kell bizonyítanod.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmed, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz. Termékszavatossági
igényednek eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényedet a gyártóval szemben érvényesítheted.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt
tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott
meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban – jelen pontban – együtt
fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.
A jótállás kötelező esetei
Jótállási jogok
A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben alapján főszabályként kijavítási és a
„Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és
pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
közvetlenül is érvényesítheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a
jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely
alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az
üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok:
A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül
elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a
Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az
Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő
rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha
a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a
fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi
adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc
napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
Te, mint Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárulsz, hogy számodra a tájékoztatást
elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is
megvalósulhasson.
Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási
cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy

a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2)
bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2)
bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással
kijavíttatani, vagy
amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó
költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a
fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a
fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül
visszatéríteni számára.
Kivételek
A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos
kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra,
személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a
motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ezen termékek esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt
15 napon belül teljesítse.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a
Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető
különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a
fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10
kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható
fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a
kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és
visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve
olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás
szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon
állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó
jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli
csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a

3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy
kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a
terméket ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom figyelmedet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Téged a jótállásból fakadó jogok a szavatossági
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A kapcsolatos jogszabályokat itt olvashatja el:
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
VII. Elállás joga
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról:
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli
elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék vagy
termékek átvétele közötti időszakban, illetve a termék vagy a termékek az átvételének
napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(több termék esetén, ha a megrendelt termékek átvétele valami okból eltérő időpontban
történik az utoljára átvett termék dátumától)
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban
meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen – és a honlapról is letölthető – nyilatkozat-minta
felhasználásával gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége Az elállási jogot határidőben
érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül
elküldi.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta. Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles
elektronikus úton visszaigazolni.
Letölthető nyilatkozat-minta elálláshoz

Az elállás joghatásai

Ha Te a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően elállsz a szerződéstől az
Tőled beérkezett minden kifizetést haladéktalanul, de legkésőbb az Te e szerződéstől való
elállásra vonatkozó döntésedről szóló értesítésének kézhezvételétől számított 14 napon belül
visszatérítem, ideértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek az
általam felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól az Te döntésed alapján történő
eltérésből adódnak.) A visszatérítés során ugyanazt a kifizetési módot alkalmazom, mint
amelyet Te az eredeti ügylet során alkalmaztál, kivéve, ha más kifizetési módhoz kifejezetten
beleegyezésed adod; mindenesetre ezen visszatérítés következményeképpen Téged
semmilyen díj nem terhel.
Postai levél útján történő elállásnál a levél postára adásának dátumát veszem figyelembe a 14
munkanap beszámításakor. A levelet lehetőleg ajánlott levélként add fel, hogy egyértelműen
bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A megrendelt terméket mielőbb juttasd vissza címemre, de legkésőbb a 14 nap lejártával. A
visszaküldéssel felmerülő postai költségek a vásárlót terhelik. A terméket ne utánvéttel küldd
vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módomban átvenni, annak
visszajuttatásának költsége is vevőt terheli! Az általad hibásan és/vagy pontatlanul megadott
bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt engem felelősség
nem terhel.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn
visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az mindaddig visszatartható a visszajáró összeg, amíg Te a terméket vissza nem szolgáltattad,
vagy kétséget kizáróan nem igazoltad, hogy azt visszaküldted; a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban
elfogadni.
A termék visszaszolgáltatása
A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha Te a terméket a határidő lejárta előtt
elküldöd.
Felelősség az értékcsökkenésért:
A csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez
(kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, képfelvétel, valamint
számítógépes szoftver esetében). Amint azonban eldöntötted, hogy nincsen szükséged a
termékre, ezt követően már ne használd, óvd meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjam
azt visszavenni, ugyanis a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához

szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel
tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére.
Az elállási jog kizártsága
Az olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet az Te utasításod alapján vagy kifejezett
kérésedre állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen az Te személyedre
szabtak; „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekkel kapcsolatban lásd:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól
 
VIII. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az
eladó alábbi elérhetőségein terjesztheti elő:
•              Telefon: +36306184492
•              E-mail: [email protected]
Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon
belül elvégezze. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
kivizsgálása nem lehetséges, akkor az eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja
vagy megküldi email-ben. Az eladó jegyzőkönyvet vesz fel a fogyasztó bejelentett igényéről
és átvételi elismervénnyel igazoltan veszi át a terméket garanciális probléma esetén.
Amennyiben az eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak
megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye
szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található:
https://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás.
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére
polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a
Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Te velem szemben fogyasztói panasszal élhetsz. Amennyiben a Te
fogyasztói panaszodat elutasítom, úgy jogosult vagy a lakóhelyed vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy
rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület
helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat
megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület
előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások
jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre
nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és
középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig
terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves
nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a
vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A
kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív
részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad
a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a
címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig
történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő
megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell
a.            a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b.            a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett
telephelyét,
c.            ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
testület megjelölését,
d.            a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
e.            a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f.             a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását
nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési
meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
g.            a testület döntésére irányuló indítványt,
h.            a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb
írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Megye
1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: [email protected]
[email protected]
2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc  Pf.  376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter

Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: [email protected]
3. Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest  Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: [email protected]
4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: [email protected]
5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla 
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: [email protected]
6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: [email protected]
7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: [email protected]
8. Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: [email protected]
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így
ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen
keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók
tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Te panaszt kívánsz tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással
kapcsolatban, és nem akarsz feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheted az online
vitarendezés eszközét.
A portálon Te és a kereskedő, akivel szemben panasszal élsz, közösen kiválaszthatjátok a
panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az Online vitarendezési platform itt érhető el.
Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a
benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek
hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

IX. Biztonság
A  webáruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő,
használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tedd meg az alábbi
óvintézkedéseket: használj vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítsd
az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél
részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó
hibalehetőségek elfogadását
X. Törvényi hivatkozások:
Adatkezelés: 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)
Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
Jótállás
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
Szerzői jogok

  1. évi LXXVI. törvény
    A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak: 1997. évi CLV. törvény a
    fogyasztóvédelemről;
  2. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
    információs
    társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről; 2013. évi V. törvény a Polgári
    Törvénykönyvről (PTK);
    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
    jótállásról;
    45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
    szabályairól; 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
    keretében eladott dolgokra
    vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.
Back to Top
Product has been added to your cart

© Tervezés és fejlesztés Pixelum Web 2025.